Thursday, November 27, 2014










  • Speculation is the something suppose to be true, But we never have demonstrated it.
  • តើមនុស្សប្រុស​ និង មនុស្សស្រី មួយណាដែលបើកឡានលឿននឹងបានល្អជាង?
  • តើប្រទេសអាមេរិកជាប្រទេសដែលសប្បាយជាងប្រទេសកម្ពុជាឬក៏អត់?
  • ចម្លើយ៖ វាគឺអាស្រ័យទៅលើមនុស្ស និង ប្រទេសតែប៉ុណ្ណោះ។
  • មានគេថាមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍មួយដែលកើតឡើងនៅទីនេះ នៅទីនោះ​ ( ខេត្តកែប​ )។ ហើយអ្នកកាសែតត្រូវទៅរកពត៌មានដើម្បីយកមកផ្សព្វផ្សាយ។ តែបើអ្នកកាសែតអត់មានពត៌មានគ្រប់គ្រាន់អំពីការគ្រោះថ្នាក់នោះទេ អ្នកកាសែតមិនត្រូវបង្ហោះនូវពត៌មានមិនពិតនោះឡើយ ព្រោះវាបានធ្វើអោយសង្គមរញ៉េរញ៉ៃ ដោយទទួលនូវពត៌មានមិនពិត។
  • Sender ឬក៏ អ្នកផ្ញើ គែជា​មនុស្សម្នាក់ ឬ ក្រុមហ៊ុនមួយដែលបានផ្ញើសារ និង ពត៌មានជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ អ្នកផ្ញើពត៌មាន គឺជាមនុស្សដែលសំខាន់និង មានតំនួលខុសត្រូវច្រើនសម្រាប់ពត៌មានទាំអអស់។
  • We don't create panic: យើងមិនត្រូវប្រើប្រពន្ធ័ ផ្សព្វផ្សាយដែលធ្វើអោយមនុស្ស ភ័យ ខ្លាច អាម៉ាសមុខ ។ល។ ដូចជានៅពេលមាននរណាម្នាក់គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ហើយយើងបានថតរូបពួកគេនោះទៅបង្ហោះនៅក្នុង Facebook ឬក៏ ប្រពន្ធ័ពត៌មានផ្សេងៗទៀតនោះវាអាចប៉ះពាល់ទៅដល់សិទ្ធិសេរីភាពអញនកដទៃ។
  • Organize the information: ការរៀបចំពត៌មានទុកមុន៖
  • នៅពេលដែលយើងមានពត៌មានមួយ យើងត្រូវរៀបចំពត៌មានទាំងអស់នោះ និងកាត់តអោយរួចរាល់សម្រាបទុកផ្សាយ។
  • Objective: គោលបំណង៖
  • ហេតុអ្វីបានជាអ្នកចង់ធ្វើជាអ្នកកាសែត ព្រោះ៖ ខ្ញុំចង់អោយពត៌មានរបស់ខ្ញុំមានគេអាន មើល ហើយអាចជួយសង្គមដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពត៌មានដែលកើតឡើងពិតៗ។
  • Yellow Journalism: A type of information showing blood.
  • Noise: សម្លេង៖ ចំពោះការប្រើសម្លេងយើងត្រូវគិតអំពីអាយុ និងវ័យរបស់មនុស្ស។ ចំពោះក្មេងយើងត្រូវប្រើសម្លេងស្រាលៗស្រទន់ដើម្បីអោយគេឆាប់បានយល់។
  • ចំបោះមនុស្សចាស់វិញយើងអាចនិយាយទៅតាមកាលៈទេសៈដូជាពេលខឹង ពេលសប្បាយ.....។ក៏ដូចជាអ្នកអានពត៌មានដែលនិយាយពាក្យឈ្លើយៗ និងគំរោះគំរើយ នោះអ្នកស្ដាប់ និងអ្នកទស្សនា ប្រាកដជាវាយតម្លៃមិនល្អចំពោះគេជាមិនខាន។
  • Channel: ប៉ុស្ដន៍៖ ជាកន្លែងដែលយើហបានចាក់ផ្សាយនូវរាល់កម្មវិធី និង បត៌មានផ្សេងៗ។
  • Channel : I publish something is ready to be published.
  • Receiver: អ្នកទទួល៖ ចំពោះអ្នកទទួលមានច្រើនដូជា៖ តាមទូរទស្សន៍, វិទ្យុ, និង អីុធឺណេត (Internet)។
  • Feed Back or Comment: ការឆ្លើយតប ឬក៏ ការវាយតម្លៃ៖ សព្វថ្ងៃនេះយើងអាចធ្វលការវាយតម្លៃទៅលើពត៌មានដែលគេបានបង្ហោះនៅលើបណ្ដាយតំនាក់តំនងសង្គមដូចជា៖ Facebook។ នូវមតិពេញចិត្ត  ឬក៏ មិនពេញចិត្ត។អ្នកទទួលមានអំណាចដែឡអាច Feed Backs និង Comments តបទៅវិញដោយការសរសេរ និង និយាយ។ ហើយគេបានអោយតម្លៃទៅលើការ Feed Back នេះឯង។




0 comments:

Post a Comment